iPhone, iPad veya iPod touch‘ınız şarj olmuyorsa

iPhone, iPad veya iPod touch‘ınız şarj olmuyorsa

iOS aygıtınızı şarj etme konusunda bilgi edinin ve sorun yaşadığınızda yardım alın.

Güç kaynağına takma

Apple, aygıtınızla birlikte standart olarak gelen USB güç adaptörünü ve USB kablosunu kullanın. Üçüncü taraf aksesuar kullanıyorsanız aksesuarın Apple onaylı olup olmadığını kontrol edin. Ardından şu adımları izleyin:
  1. iPhone, iPad veya iPod touch'ınızı Lightning - USB kablosuna veya Apple 30 iğneli USB kablosuna bağlayın.
  2. Aygıtınızı şu üç güç kaynağından birine takın:

Elektrik prizi

Şarj kablonuzu bir USB duvar adaptörüne, adaptörü de elektrik prizine takın.

Bilgisayar

Şarj kablonuzu açık, uyku modunda olmayan bir bilgisayardaki USB 2.0 veya USB 3.0 bağlantı noktasına takın. Klavyenizdeki USB bağlantı noktalarını kullanmayın.

Güç aksesuarı

Kablonuzu güç kaynağına bağlı USB hub'a, dock istasyonuna veya Apple onaylı başka bir aksesuara takın.

iOS'taki şarj ediyor simgesi

Aygıtınız şarj edilirken durum çubuğunda pil simgesinin yanında bir şimşek işareti veya kilitli ekranınızda büyük bir pil simgesi görürsünüz.

Yardım alma

Piliniz şarj olmuyorsa, yavaş şarj oluyorsa veya bir uyarı iletisi görüyorsanız ne yapmanız gerektiğini öğrenin.

Aygıtınız şarj olmuyorsa veya yavaş şarj oluyorsa

Pil seviyeniz çok azaldığında aygıtınızı bir güç kaynağına bağlarsanız birkaç dakika boyunca siyah bir ekran veya kırmızı bir pil simgesi bulunan bir ekran görünebilir.Şu adımları izleyin ve her adımdan sonra yeniden deneyin:
  1. Şarj kablonuzu ve USB adaptörünüzü kopma veya eğilmiş uçlar gibi hasar belirtileri* açısından kontrol edin. Hasarlı aksesuarları kullanmayın.
    Lightning - USB kablosu ve USB duvar adaptörü
  2. Bir duvar prizi kullanın ve şarj kablonuz, USB duvar adaptörünüz ve elektrik prizi arasındaki bağlantıların sıkı olduğundan emin olun ya da başka bir priz deneyin. 
  3. Aygıtınızın alt kısmında bulunan şarj bağlantı noktasındaki birikintileri temizleyin, ardından şarj kablonuzu aygıtınıza sıkıca takın. Şarj bağlantı noktası hasarlıysa aygıtınızın servise ihtiyacı olabilir.
    iPhone 6s'teki lightning bağlantı noktası
  4. Aygıtınızın yarım saat şarj olmasını bekleyin (Aygıtınız bu süre sorunda yanıt vermezse ne yapılması gerektiğini öğrenin).
  5. Aygıtınızı zorla başlatın: Apple logosu görününceye kadar Uyut/Uyandır düğmeleri ile birlikte Ana Ekran düğmesini en az 10 saniye basılı tutun. Ardından aygıtınızın yarım saat daha şarj olmasını bekleyin.
  6. Aygıtınız hâlâ açılmıyor veya şarj olmuyorsa aygıtınızı, şarj kablonuzu veya şarj adaptörünü incelenmesi için bir Apple Satış Mağazasına veya Apple Yetkili Servis Sağlayıcısına götürün. Apple Destek bölümü ile de irtibat kurabilirsiniz.
*Bir aksesuarın hasar görüp görmediğinden emin değilseniz durumunun değerlendirilmesi için aksesuarı bir Apple Satış Mağazası'na veya Apple Yetkili Servis Sağlayıcısı'na götürün ya da Apple Destek bölümü ile irtibat kurun.

Aksesuarınızın desteklenmediğini veya onaylı olmadığını söyleyen bir uyarı varsa

Bu uyarılar birkaç nedenle görünebilir: iOS aygıtınızın şarj bağlantı noktası kirli veya hasarlı olabilir; şarj aksesuarınız Apple onaylı olmayabilir, kusurlu veya hasarlı olabilir; USB şarj aygıtınız, aygıtları şarj etmek için tasarlanmamış olabilir.
  1. Aygıtınızın alt kısmında bulunan şarj bağlantı noktasındaki birikintileri temizleyin.
  2. iOS aygıtınızı yeniden başlatın.
  3. Başka bir USB kablosunu veya şarj aygıtını deneyin.
  4. iOS'un en son sürümüne sahip olduğunuzdan emin olun.
  5. Servis ayarlamak için Apple Destek bölümü ile irtibat kurun.

0 yorum: